Napisz do nas Formularz zgłoszenia na kurs
- Dzieci w wieku 7-14 lat -

- Uczeń z charakterem – klasa V i V| -

Uczeń z Charakterem

Program rozwoju umiejętności szkolnych
 i mistrzostwa czytania dla uczniów z klas 5 i 6

Bo uczenia można się… nauczyć

Czy Twoje dziecko potrafi uczyć się samodzielnie? Czy lubi czytać książki?

Czy wie, jak przygotować się do pierwszego ważnego egzaminu?

 

„Uczeń z charakterem” to program, który przygotowaliśmy z myślą o dzieciach uczęszczających do piątej i szóstej klasy szkoły podstawowej. To intensywny i stresujący etap edukacji, a już za chwilę Twoje dziecko przystąpi do pierwszego w swoim życiu ważnego egzaminu. Tym samym zamknie pewien szkolny rozdział i rozpocznie kolejny: trudniejszy, bardziej złożony i wymagający – naukę w gimnazjum. Jak sobie z tym poradzi?
Ostatnie klasy szkoły podstawowej to ostatni dzwonek, by rozwinąć u dziecka biegłość czytania i wyrobić nawyki sprawnego uczenia się. Dzieci, które dobrze czytają, samodzielnie i efektywnie przygotowują się do lekcji, oszczędzając cenny czas sobie i rodzicom. Dużo lepiej radzą sobie w szkole, są uczniami pewniejszymi siebie i mniej narażonymi na stres. Niestraszny im także egzamin szóstoklasisty oraz kolejne wyzwania, jakie stawia przed nimi szkoła.

A Twoje dziecko? Jak sobie poradzi z nowymi wyzwaniami?

Akademia Nauki proponuje uczniom edukację opartą na najnowszych zdobyczach psychologii. Pobudzamy dziecięcą ciekawość świata, kreatywność oraz uśpiony potencjał, wyrabiając jednocześnie dobre przyzwyczajenia. Uczymy dzieci, jak się uczyć. Kurs „Uczeń z charakterem” składa się z 28 cotygodniowych spotkań z wykwalifikowanymi trenerami (każde spotkanie podzielono na dwa bloki po 60 minut). W ramach programu organizujemy również specjalne warsztaty dla rodziców. W trakcie dwóch 2-godzinnych spotkań prezentujemy efektywne sposoby stymulacji rozwoju Twojego dziecka w domu.

Dzięki zajęciom w Akademii Nauki Twoje dziecko:

  • polubi się uczyć,
  • 
pozna skuteczne metody przyswajania wiedzy,
  • zwiększy tempo czytania,
  • 
doceni swoje mocne strony,
  • 
nauczy się współpracować z innymi,
  • 
obudzi w sobie ciekawość świata,
  • 
zagłębi się w świat eksperymentów,
  • będzie pytać i samodzielnie dedukować,
  • 
zasmakuje świata gier fabularnych i grywalizacji,
  • 
zacznie uczyć się skuteczniej, czerpiąc z tego frajdę!

 

Dzieci rozwijają swój potencjał dzięki pięciu filarom naszego kursu:

 

kurs_ico1
I Sprawne czytanie – prostsza nauka

Odpowiedni trening prawidłowych nawyków czytelniczych spowoduje, że Twoje dziecko zacznie czytać szybciej, więcej rozumieć i zapamiętywać. Dziecko poprawi przy tym swoją pamięć i koncentrację, poszerzy pole widzenia i wygimnastykuje oczy, a zaszczepiona przy okazji miłość do książek zaprocentuje w niedalekiej przyszłości.

Czytaj dalej…

Biegłość w czytaniu i pasja do książek

Nie sposób sprostać nowym obowiązkom w szkole, uniknąć zaległości, zdać egzaminu szóstoklasisty i dobrze rozpocząć naukę w gimnazjum bez umiejętności biegłego czytania. Dla dobrze czytającego dziecka nauka jest łatwiejsza i przyjemniejsza, a ono samo staje się z czasem bardziej elokwentne, mądrzejsze i pewne siebie. Dysponuje bogatszym słownictwem, większą wyobraźnią, zna zasady ortografii, co pozwala mu pisać oryginalniejsze wypracowania. Tak przygotowany uczeń z przyjemnością podejmuje nowe wyzwania, nie boi się szkoły ani nadchodzących w jego życiu zmian.

Jak to działa?

Czytanie to czynność, która wyjątkowo dynamicznie pobudza miliony neuronów w umyśle dziecka oraz stymuluje ich rozwój. To świetny trening dla mózgu oraz skuteczny sposób na rozwinięcie wyobraźni, pamięci i umiejętności myślenia. Czytanie jest pod tym względem bezkonkurencyjne – ani telewizja, ani gry komputerowe nie są w stanie pobudzić mózgu z taką intensywnością. Zachęcenie dziecka do regularnego kontaktu z książkami ma zatem ogromne znaczenie, a koniec szkoły podstawowej to najlepszy ku temu okres. Dziecko, które nie oswoiło się zawczasu z książkami, o wiele trudniej przekonać później do lektury.
W Akademii Nauki zarażamy dzieci zdrową pasją do książek i literatury. Nasi kursanci nie tylko doskonalą czytelnicze umiejętności, ale również dyskutują o przeczytanych materiałach i samym procesie czytania. To sprawia, że z chęcią samodzielnie sięgają po książki i dostrzegają w lekturze bezpośrednie korzyści.

kurs_ico2
II Techniki efektywnej nauki

Dzięki przygotowanemu przez nas treningowi rytuału uczenia się oraz technik efektywnej nauki – uczenie się stanie się dla Twojego dziecka łatwiejsze, jego pamięć i koncentracja wyraźnie się poprawią, a ono samo – będzie bardziej twórcze. Dlaczego to takie ważne? W ostatnich klasach szkoły podstawowej, czyli tuż przed gimnazjum, ilość wymagań nieustannie się zwiększa. Opanowanie coraz szerszego zakresu wiedzy, w tym przygotowanie się do egzaminu szóstoklasisty, staje się trudne. Jest na to metoda! Rytuał nauki, specjalne techniki pamięciowe oraz mind mapping uczynią naukę ciekawszą, bardziej kreatywną, a co najważniejsze – naprawdę efektywną.

Czytaj dalej…

Dlaczego dzieci nie lubią się uczyć?

Naukowcy mówią w tej sprawie jednym głosem: ponieważ nie wiedzą, jak to robić! „Wkuwanie na blachę” w dzisiejszych czasach uważane jest za archaizm – wiedza „wykuta” ekspresowo znika z pamięci, a sama metoda jest nieciekawa i zniechęca dzieci do dalszej nauki. W Akademii Nauki idziemy inną drogą – uczymy… jak się uczyć.

Podczas kursu Twoje dziecko nauczy się m.in.:

  • Rytuału uczenia się, który składa się z takich elementów, jak relaks przed nauką, odpowiednia koncentracja, określenie właściwego celu, skuteczne korzystanie z własnych zasobów, aż wreszcie stworzenie planu działania. Dzieci niestety nie mają naturalnie wyrobionego rytuału związanego z uczeniem się – nie wiedzą „jak zabrać się do nauki”, od czego zacząć, nie są w stanie się skupić. Tymczasem wykonywany instynktownie rytuał (jak mycie rąk przed posiłkiem czy kąpiel przed spaniem) sprawia, że proces nauki nabiera określonej struktury. Gdy jest dobrze wyuczony, realizowany jest bezwiednie i niezawodnie prowadzi do celu.
  • Tworzyć Mapy Myśli,czyli nieliniowe notatki oparte na skojarzeniach.To efektywniejszy sposób uczenia się niż zwykłe „zakuwanie” tekstu. Sporządzając wartościowe notatki, dziecko doskonali skuteczność wyłapywania z tekstu najważniejszych informacji i zapamiętywania ich. Mind mapping uruchamia u dzieci intuicję i wzmacnia koncentrację, nie zabierając przy tym zbyt wiele czasu.
  • Technik pamięciowych, które pozwolą mu bez problemu zapamiętać nawet do kilkudziesięciu następujących po sobie wyrazów lub obrazów. To ogromne wsparcie dla dziecka, szczególnie na końcowym etapie podstawówki, czyli tuż przed egzaminem szóstoklasisty. Badania pokazują, że dziecko znające mnemotechniki potrafi zapamiętać nawet siedem razy więcej informacji niż uczeń, który nie poznał wspomnianych technik.
  • Przygotowywania się do lekcji z użyciem nowo poznanych technik.Dzieci podczas kursu ćwiczą na specjalnie przygotowanych formularzach pracy – w ten sposób skutecznie przygotowują się do egzaminu kończącego szkołę podstawową. Odpowiednio przygotowane zestawy ćwiczeń zawierają wiadomości z programu 5 i 6 klasy, więc przyszły gimnazjalista trenując mapy myśli oraz techniki pamięciowe, uczy się tego, co aktualnie „przerabia” w szkole.
kurs_ico3
III Eksperymenty

Eksperymenty to doskonały sposób, by dziecko z przyjemnością, ciekawością i radością pogłębiło swoją wiedzę na temat chemii, fizyki czy biologii. Nasi uczniowie biorą udział w zajęciach naukowych, które znacznie wykraczają poza szkolny program. Zaawansowane eksperymenty (m.in. ekstrakcja DNA roślinnego, obserwacje mikroskopowe, srebrzenie szkła) budzą u dzieci fascynację, rozwijają w nich umiejętność dedukcji i zadawania pytań, wywołując przy tym głód wiedzy.

Czytaj dalej…

Laboratorium sprytnego ucznia

Starsze dzieci także przepadają za eksperymentami! Podstawą szkolnego materiału w klasach przedgimnazjalnych jest nużąca, sucha teoria. W Akademii Nauki równie ważnym ogniwem nauczania jest praktyka. Eksperymentowanie to najlepsza metoda na rozbudzenie w dzieciach entuzjazmu do nauki, uzupełnienie i wytłumaczenie wiedzy teoretycznej, a wreszcie utrwalenie jej w pamięci na stałe.
Eksperymenty są istotną częścią edukacji, bo w czytelny dla dziecka sposób przedstawiają praktyczną stronę nauki. To z ich pomocą na naszych kursach pielęgnujemy w dzieciach ciekawość świata. Uczniowie łakną później nie tylko „książkowej” wiedzy, ale również mądrości czerpanej z otoczenia. Dziecko w ciekawy sposób uczy się pytać „dlaczego?”, by potem samodzielnie dociekać odpowiedzi.

kurs_ico4
IV Pewność siebie

Pewni siebie uczniowie są bardziej otwarci na świat i szybciej adaptują się w nowych sytuacjach. To szczególnie ważne na etapie przechodzenia ze szkoły podstawowej do gimnazjum. W Akademii Nauki za pomocą gier, dram i zabaw nauczymy Twoje dziecko skutecznej współpracy i radzenia sobie z trudnościami. Dzięki temu będzie mniej narażone na stres związany z nadchodzącymi zmianami.

Czytaj dalej…
Pewność siebie jest pomocna!

Na naszych zajęciach istotnym elementem są gry i zabawy psychologiczne. Dzieci uczą się w ich trakcie, jak radzić sobie w stresujących sytuacjach (np. sprawdzian, ważna wypowiedź ustna czy wreszcie egzamin). Uczymy je również prostych technik relaksacyjnych, pomocnych w zmaganiach ze szkolną porażką lub po konfliktach z rówieśnikami. W klasie 5 i 6 więzi koleżeńskie stają się dla dziecka jeszcze bardziej istotne niż we wcześniejszych latach. Brak porozumienia z rówieśnikami może być przyczyną gorszego samopoczucia, a w konsekwencji problemów w nauce.
Ćwiczenia w Akademii Nauki uczą dzieci nawiązywania głębszych relacji z innymi i efektywnej współpracy, kształtują też wobec nowych wyzwań silną postawę: „poradzę sobie!”. Nasi uczniowie odkrywają swoje mocne strony i talenty. Utwierdzają się też w przekonaniu, że potrafią być samodzielne i z powodzeniem pokonywać zaistniałe trudności.

kurs_ico5
V Grywalizacja (gry fabularne)

Kilka godzin ślęczenia nad podręcznikiem czy interesująca gra fabularna? Zdecydowana większość dzieci prawdopodobnie wybierze grę. To całkiem normalne! Nasze kursy wzbogaciliśmy o system motywujący zwany „grywalizacją” – na ich potrzebę przenieśliśmy elementy znane z gier na pole nauki. Taka zabawa daje naszym kursantom wiele radości, zachowując przy tym walory edukacyjne.

Czytaj dalej…

Nauka w parze z zabawą

„Młodzi naukowcy na tropie” to gra fabularna stworzona przy współpracy ze specjalistami od systemów RPG. Zmyślnie spaja wszystkie elementy kursu, sprawiając, że czytanie i uczenie się technik pamięciowych staje się emocjonującą przygodą. Na każdych zajęciach dzieci mają do wypełnienia misję, podczas której przeżywają niezapomniane przygody, rozwijają swoją wyobraźnię, pamięć, koncentrację i logiczne myślenie.

„Gniew smoka” to gra planszowa, która uczy i bawi. Twoje dziecko weźmie udział w kampanii przeciw smokom, podczas której zgłębi sekrety matematyki, historii i ortografii. Celem misji jest zdobycie skarbów smoka. Aby go zrealizować, dziecko musi prawidłowo odpowiadać na pytania z kart monet znalezionych w talii skarbów. Monety będą mu potrzebne, żeby zdobyć ekwipunek niezbędny do pokonania smoka. Wygrany pojedynek to łza smoka, bogactwo i sława! Dzięki tej grze Twoje dziecko nauczy się działać pod presją czasu, ponieważ musi wygrać ze smokiem, zanim przesypie się ostatnie ziarnko czasu w klepsydrze.

***

Kurs „Uczeń z charakterem” to nieocenione wsparcie dla przyszłych gimnazjalistów i mądra inwestycja na dalsze lata nauki. Dzieci, które pracują i bawią się razem z nami, osiągają lepsze wyniki w szkole, efektywniej przygotowują się do egzaminu szóstoklasisty i bezstresowego rozpoczęcia nauki w gimnazjum. Techniki, wiedza oraz dobre nawyki nabyte w Akademii Nauki zostają z dziećmi na dłużej – nie wyparowują ani po zaliczonej klasówce, ani po egzaminie, ale przydają się w trakcie kolejnych etapów edukacji.

 

Kurs składa się z 28 spotkań tj. 2 bloki po 60 minut + 15 minutowa przerwa pomiędzy blokami.

Ilość osób w grupie: do 12 osób.

Cena kursu – 1.892 zł, pierwsza rata 300 zł, pozostałych 8 rat po 199 zł.

Zapisz swoje dziecko na zajęcia: http://akademianaukiwroclaw.pl/zapisy/

Harmonogram zajęć: http://akademianaukiwroclaw.pl/harmonogram/