Napisz do nas Formularz zgłoszenia na kurs
- Dzieci w wieku 7-14 lat -

- Mądre Dziecko – klasa ||| i |V -

Mądre Dziecko

Program rozwoju umiejętności szkolnych  i biegłości czytania dla uczniów z klas III i IV

 

Bo uczenia można się… nauczyć

Dlaczego nauka na pewnym etapie edukacji przestaje być przyjemnością, przemieniając się w przykry obowiązek?

Program „Mądre Dziecko” przygotowaliśmy z myślą o uczniach trzeciej i czwartej klasy szkoły podstawowej. Na „środkowym” etapie nauki zakres materiału zaczyna się znacznie rozrastać, a liczba sprawdzianów zwiększać – dla każdego dziecka jest to moment przełomowy. W planie lekcji pojawiają się nowe przedmioty prowadzone przez nowych nauczycieli, którzy stawiają uczniom coraz większe wymagania. Dziecku niełatwo oswoić się ze zmianami. Taka sytuacja zwiększa ryzyko stresu i wzmaga uczucie zagubienia, a zaległości zaczynają się mnożyć w zatrważającym tempie.

To właśnie w tym momencie umiejętności efektywnej nauki i biegłego czytania stają się kluczowe, aby nadążyć za szkolnym materiałem. Dzieci, które nie mają z tym problemu, lepiej dostosują się do nowej rzeczywistości.

A Twoje dziecko? Jak sobie poradzi z nowymi wymaganiami?

Akademia Nauki proponuje edukację opartą na najnowszych zdobyczach psychologii uczenia się, dziecięcej ciekawości świata i kreatywności. Budzimy uśpiony w dzieciach potencjał. Uczymy je, jak się uczyć. Kurs „Mądre dziecko” składa się z 28 cotygodniowych spotkań z wykwalifikowanymi trenerami (każde spotkanie podzielono na dwa bloki po 60 minut). W ramach programu organizujemy również specjalne warsztaty dla rodziców. W trakcie dwóch 2-godzinnych spotkań prezentujemy efektywne sposoby stymulacji rozwoju Twojego dziecka w domu.

Dzięki zajęciom w Akademii Nauki Twoje dziecko:

  • polubi się uczyć,
  • pozna efektywne metody przyswajania wiedzy,
  • o wiele szybciej nauczy się płynnie czytać,
  • doceni swoje mocne strony,
  • nauczy się współpracować z innymi,
  • obudzi w sobie ciekawość świata,
  • zagłębi się w świat eksperymentów,
  • będzie pytać i samodzielnie dedukować,
  • zasmakuje świata gier fabularnych i grywalizacji,
  • zacznie uczyć się skuteczniej, czerpiąc z tego frajdę!

Dzieci rozwijają swój potencjał dzięki pięciu filarom naszego kursu:

 

kurs_ico1
I Sprawne czytanie – prostsza nauka

Odpowiednio skonstruowany trening czytania ze wskaźnikiem sprawi, że Twoje dziecko rozwinie pamięć i poprawi koncentrację. Oprócz tego poszerzy swoje pole widzenia i wygimnastykuje oczy, dzięki czemu czytanie stanie się dla niego łatwiejsze i bardziej naturalne. W konsekwencji dziecko zacznie czytać szybciej, więcej rozumieć i zapamiętywać. Techniki szybkiego czytania to również dobra inwestycja na przyszłość – od małego zaszczepiają miłość do książek i literatury.

Czytaj dalej…

Biegłość w czytaniu i pasja do książek

Biegłość w czytaniu to absolutna podstawa, by sprostać nowym obowiązkom w szkole i uniknąć kłopotliwych zaległości. Oczytane dziecko lepiej się uczy, jest bardziej elokwentne, mądrzejsze i pewne siebie. Posiada szersze słownictwo, większą wyobraźnię, zna zasady ortografii i pisze oryginalniejsze wypracowania. Dzięki temu nie stresuje się w szkole, a wręcz przeciwnie – z przyjemnością podejmuje nowe wyzwania.

Jak to działa?

W trakcie czytania w umyśle dziecka rodzą się obrazy. Czytanie pobudza miliony neuronów oraz stymuluje ich rozwój. To świetny trening dla mózgu i sposób na rozwinięcie wyobraźni, pamięci i umiejętności myślenia. Ani telewizja, ani gry komputerowe nie są w stanie pobudzić mózgu tak jak czytanie, dlatego zachęcenie dziecka do regularnego kontaktu z książkami ma ogromne znaczenie. W Akademii Nauki zarażamy dzieci zdrową pasją do książek. W ramach zajęć nasi mali kursanci mają okazję do dyskusji o przeczytanych materiałach i rozmowy o samym procesie czytania. Dzięki temu chętniej samodzielnie sięgają po książki i zaczynają dostrzegać w lekturze bezpośrednie korzyści.

kurs_ico2
II Techniki efektywnej nauki

Techniki efektywnej nauki oraz rytuał uczenia się stanowią nieocenioną pomoc w opanowaniu ciągle powiększającego się materiału. W klasach 1-3 nauki jest niewiele. Uczniowie są rzucani na głęboką wodę w klasie 4 – od tej pory ilość materiału rośnie z każdym rokiem szkolnym. Opanowanie coraz szerszego zakresu wiedzy staje się bardzo trudne. Z pomocą przychodzą właściwe rytuały, techniki pamięciowe oraz mindmapping, które czynią naukę łatwiejszą, ciekawszą, bardziej kreatywną, a przede wszystkim – skuteczną.

Czytaj dalej…

Dlaczego dzieci nie lubią się uczyć?

Naukowcy mówią wprost: ponieważ nie wiedzą, jak to robić! „Wkuwanie na blachę” to dzisiaj przeżytek – informacje „wykute” szybko wyparowują z głowy, a sama metoda tylko zniechęca dzieci do dalszej nauki. W Akademii Nauki idziemy inną drogą – uczymy jak się uczyć.

Podczas kursu Twoje dziecko nauczy się m.in.:

  • Rytuału uczenia sięod relaksu przed nauką, poprzez odpowiednią koncentrację, określenie właściwego celu, aż po skuteczne korzystanie z własnych zasobów i stworzenie planu działania. Dzieci niestety nie dysponują rytuałami związanymi z uczeniem się – nie wiedzą „jak zabrać się do nauki”, od czego zacząć, nie potrafią się skupić. Tymczasem wykonywany instynktownie rytuał (jak mycie rąk przed posiłkiem czy kąpiel przed spaniem) nadaje określoną strukturę działaniom. Gdy jest dobrze wyuczony, realizowany jest bezwiednie i niezawodnie prowadzi do celu.
  • Tworzyć Mapy Myśli, czyli nieliniowe notatki oparte na skojarzeniach. To skuteczniejsza metoda nauki niż „wkuwanie” ciągłego tekstu. Zwiększa efektywność zapamiętywania i aktywuje u dziecka intuicję, zajmując przy tym niewiele czasu.
  • Technik pamięciowych, które pozwolą mu skutecznie zapamiętać nawet do kilkudziesięciu następujących po sobie obrazów lub wyrazów. To ogromne wsparcie dla dziecka na początku edukacji. Badania pokazują, że dziecko znające mnemotechniki potrafi zapamiętać nawet siedem razy więcej informacji niż dziecko, które tych technik nie stosuje.
  • Przygotowywania się do lekcji z użyciem nowo poznanych technik. Dzieci podczas kursu ćwiczą na specjalnie przygotowanych formularzach pracy, które zawierają wiedzę szkolną. W ten sposób pokazujemy wprost, jak wykorzystać nasze metody w praktyce (w szkole i w domu).
kurs_ico3
III Eksperymenty

Eksperymenty to najlepszy sposób, by Twoje dziecko radośnie i z ciekawością weszło w świat chemii, fizyki i przyrody. Nasi uczniowie samodzielnie badają właściwości wody, powietrza, kwasów i zasad, obserwują preparaty pod mikroskopem, stają „oko w oko” z intrygującymi zjawiskami. Za pomocą eksperymentów dzieci lepiej przyswajają szkolny materiał, dostrzegają w uczeniu się głębszy sens, rozwijają umiejętność dedukcji i zadawania pytań, a także rozbudzają w sobie głód wiedzy. To kluczowe na tym etapie edukacji.

Czytaj dalej…

Laboratorium małego odkrywcy

Dzieci uwielbiają eksperymentować! Podstawę materiału w szkole zwykle stanowi sucha, nużąca teoria. W Akademii Nauki równie ważnym ogniwem nauczania jest praktyka, z fascynującymi eksperymentami na czele. To najlepszy sposób, by rozbudzić w dzieciach entuzjazm, uzupełnić wiedzę teoretyczną, wytłumaczyć ją i utrwalić.

Eksperymentowanie jest istotną sferą nauki, która wiarygodnie i namacalnie ukazuje jej praktyczną stronę. Podczas kursu pielęgnujemy w dzieciach ciekawość świata, dzięki czemu będą one głodne nie tylko „książkowych” mądrości, ale również wiedzy czerpanej z całego otoczenia. Dziecko nauczy się zadawać pytanie „dlaczego?” i samodzielnie dociekać odpowiedzi. A co najważniejsze – bardzo to polubi!

kurs_ico4
IV Pewność siebie

Przy pomocy rozmaitych gier, dram i zabaw uczymy dzieci współpracy i radzenia sobie z trudnościami. Z Akademią Nauki Twoje dziecko odkryje swoje mocne strony, rozwinie ukryte talenty i uaktywni zdolności twórcze. Wszystko to sprawi, że poczuje się pewniej i będzie mniej narażone na szkolny stres.

Czytaj dalej…
Pewność siebie jest pomocna!

Szkoła to nie tylko placówka edukacyjna, ale również mała społeczność oparta na więziach z innymi i regułach współpracy. Codzienny kontakt z rówieśnikami i nauczycielami wymaga od dziecka sprawnego nawiązywania relacji oraz pewności siebie. Szczególnie w klasie 4, gdy środowisko wyraźnie się zmienia, pojawiają się nowi nauczyciele, nowe sytuacje, większe wymagania i nieznane do tej pory emocje. Nieśmiałe, niepewne swoich zalet dzieci mają w szkole pod górkę – wstyd hamuje w nich chęć do kontaktu z rówieśnikami i demonstrowania swoich umiejętności. Dla nieśmiałego dziecka każda „wizyta pod tablicą” lub nowe okoliczności wiążą się z ogromnym stresem.

Odważni jak lwy

„Odważni jak lwy” to sprawdzona metoda, by rozwinąć w dziecku empatię, nauczyć go nawiązywania relacji i odkrywania swoich mocnych stron. Proponowane przez nas działania twórcze ujawniają i rozwijają dziecięce talenty. W konsekwencji dzieci stają się pewniejsze siebie i bardziej otwarte, z powodzeniem rozwijają swoją szkolną „karierę”. Wiara w siebie to dla dziecka fundament przyszłych sukcesów!

kurs_ico5
V Grywalizacja (gry fabularne)

Jeśli dziecko będzie miało do wyboru: spędzić kolejne godziny nad podręcznikiem albo zagrać w grę… prawdopodobnie wybierze tę drugą opcję. To całkiem zdrowa reakcja! Na potrzebę naszych kursów opracowaliśmy system motywujący zwany „grywalizacją” – przenieśliśmy elementy znane z gier na pole nauki. Taka zabawa sprawia dzieciom frajdę, nie gubiąc przy tym walorów edukacyjnych.

Czytaj dalej…

Nauka w parze z zabawą

to gra fabularna, która sprytnie łączy wszystkie elementy kursu, zamieniając czytanie i uczenie się technik pamięciowych we wspaniałą zabawę. Na każdych zajęciach dzieci mają do wypełnienia misję, podczas której przeżywają emocjonujące przygody, rozwijają swoją wyobraźnię, pamięć, koncentrację i logiczne myślenie.

Jak to działa?

W „Galaktycznej przygodzie” Twoje dziecko wcieli się w galaktycznego podróżnika, który zaczyna jako padawan – uczeń Jedi. Poszerzając swoją wiedzę i zdobywając galaktyczne kredyty, uczniowie wraz z drużyną biorą udział w międzygwiezdnej wyprawie. Twórcza i przyjacielska atmosfera gry sprzyja nauce. Granie nie kojarzy się przecież z nudnym ślęczeniem nad podręcznikiem, ale z fascynującą przygodą. Psychologowie udowodnili to już dawno: jeśli jesteśmy przekonani, że bierzemy udział w grze, bardziej wierzymy w swój sukces.  A to przecież nasz wspólny cel.

„Gniew smoka” to gra planszowa, która uczy i bawi. Twoje dziecko weźmie udział w kampanii przeciw smokom, podczas której rozpocznie naukę matematyki, historii i ortografii. Jego misją jest zdobycie skarbów smoka. W tym celu będzie musiało prawidłowo odpowiadać na pytania z kart monet znalezionych w talii skarbów. Monety będą mu potrzebne, żeby zdobyć ekwipunek niezbędny do pokonania smoka. Wygrany pojedynek to łza smoka, bogactwo i sława!
Dzięki tej grze Twoje dziecko nauczy się działać pod presją czasu, ponieważ musi wygrać ze smokiem, zanim przesypie się ostatnie ziarnko czasu w klepsydrze.

***

Kurs „Mądre Dziecko” to świetna inwestycja na przyszłość. Dzieci, które pracują i bawią się z nami, nie tylko osiągają lepsze wyniki w szkole na aktualnym etapie edukacji, ale doskonale radzą sobie także w kolejnych jej latach. Techniki, wiedza oraz dobre nawyki nabyte w Akademii Nauki zostają z dziećmi na dłużej – nie wyparowują po zaliczonej klasówce.

 

Kurs składa się z 28 spotkań tj. 2 bloki po 60 minut + 15 minutowa przerwa pomiędzy blokami.

Ilość osób w grupie: do 12 osób.

Cena kursu – 1.892 zł, pierwsza rata 300 zł, pozostałych 8 rat po 199 zł.

Zapisz swoje dziecko na zajęcia: http://akademianaukiwroclaw.pl/zapisy/

Harmonogram zajęć: http://akademianaukiwroclaw.pl/harmonogram/