Napisz do nas Formularz zgłoszenia na kurs
- Dzieci w wieku 7-14 lat -

- Gimnazjalista z klasą  -

Gimnazjalista z klasą

Program rozwoju dla młodzieży gimnazjalnej

Bo uczenia można się… nauczyć

A Twoje dziecko? Jak sobie radzi w gimnazjum?

 

Program „Gimnazjalista z klasą” dostosowaliśmy do potrzeb uczniów na poziomie gimnazjalnym, czyli bardzo wymagającym, niełatwym etapie nauki. Od ucznia gimnazjum oczekuje się już wiele: aby był samodzielny, bystry, kreatywny, mądry, oczytany. Tymczasem wciąż rosnące wymagania, presja, trudy okresu dojrzewania, próba odkrycia własnej tożsamości i zmagania ze sprzecznymi emocjami sprawiają, że nauka bywa w tym czasie wyjątkowo przytłaczająca.

Pomóż swojemu dziecku odnaleźć się w gimnazjum, 
rozwiń jego potencjał i naucz go samodzielności.

Każdy gimnazjalista nosi w sobie ogromny, intelektualny potencjał – potrafi zaskakiwać niebanalnymi opiniami, kreatywnością, silnym zaangażowaniem oraz indywidualizmem. To idealny moment, aby nauczyć go własnego stylu uczenia się, pomóc mu w samorozwoju i wskazać mu właściwą ścieżkę – edukacyjną i emocjonalną. W naszej Akademii angażujemy gimnazjalistów w świat nauki, stymulujemy ich rozwój i zaciekawiamy. W trakcie kursu rozwijamy umiejętność biegłego czytania, pamięć i koncentrację. Wskazujemy metody i narzędzia, dzięki którym nauka staje się dla gimnazjalistów łatwiejsza, przynosi radość, satysfakcję oraz wymierne efekty, czyli… lepsze stopnie.

Kurs „Gimnazjalista z klasą” składa się z 28 cotygodniowych spotkań z wykwalifikowanymi trenerami (każde spotkanie podzielono na dwa bloki po 60 minut). W ramach programu organizujemy również specjalne warsztaty dla rodziców. W trakcie dwóch 2-godzinnych spotkań prezentujemy skuteczne sposoby stymulacji rozwoju Twojego dziecka w domu.

Dzięki zajęciom w Akademii Nauki każdy gimnazjalista:

  • nauczy się biegle czytać,
  • 
zaangażuje się w świat nauki,
  • 
odkryje własny styl uczenia się,
  • 
nabierze pewności siebie,
  • 
odkryje i doceni swoje mocne strony,
  • 
nabierze dobrych nawyków (w tym nawyku uczenia się),
  • 
z wiarą w siebie przystąpi do nowego etapu edukacji,
  • świetnie przygotuje się do klasówek i egzaminu gimnazjalisty,
  • 
zrozumie, że nauka i książki są fajne!

 

Gimnazjaliści rozwijają swój potencjał dzięki czterem filarom naszego kursu:

 

kurs_ico1
I Biegłe czytanie – łatwiejsza nauka

Jednym z najważniejszych elementów naszego kursu jest trening prawidłowych nawyków czytelniczych. Uczęszczający do Akademii Nauki gimnazjaliści podnoszą swoją sprawność czytania, co umożliwia im lepsze zrozumienie i zapamiętanie treści. Warto zaznaczyć, że to właśnie poziom sprawności czytelniczej decyduje w dużej mierze o ocenach szkolnych.

Czytaj dalej…

Czytanie jest ważne

Czytanie nie tylko pobudza miliony neuronów w mózgu, przez co stymuluje ich rozwój, poprawia pamięć i inteligencję. To także najlepszy sposób na pobudzenie wyobraźni, która nigdy nie pracuje tak dobrze i intensywnie, jak przy czytaniu książek. Biegłość w czytaniu to jedyna droga ku temu, by podołać wszystkim obowiązkom w szkole, uniknąć zaległości, zdać egzamin gimnazjalny i z impetem rozpocząć nowy etap edukacji. Gimnazjalista, który dobrze i chętnie czyta, zwykle uczy się lepiej, szybciej i „bezboleśnie” przyswaja wiadomości. Jest przy tym elokwentny, bystry i pewny siebie. Poza tym posiada bogate słownictwo, nie ma problemów z ortografią, pisze świetne wypracowania. Z odwagą spogląda na nadchodzące w jego życiu zmiany.

W Akademii Nauki zarażamy gimnazjalistów zdrową pasją do książek i literatury. To ważne, aby nie przegapić momentu, w którym dorastający młody człowiek oduczy się regularnej lektury i zniechęci do czytania na całe lata. Nasi kursanci doceniają wartości czytelnictwa. Na kolejnych etapach edukacji nie mają problemów z opanowaniem spisu lektur, a miłość do literatury zostaje im na całe życie.

kurs_ico2
II Techniki efektywnej nauki

W gimnazjum ilość materiału do opanowania potrafi przytłoczyć. Dlatego tak ważna jest umiejętność dobrej organizacji materiału, dzięki której nauka staje się znacznie efektywniejsza. W Akademii Nauki gimnazjaliści biorą udział w treningu technik pamięciowych i nawyków dobrego uczenia się, co sprawia, że ich pamięć i koncentracja wyraźnie się poprawiają, a stopnie stają się coraz lepsze. Pamiętaj, Twoje dziecko już wkrótce pójdzie do szkoły średniej. To ostatni dzwonek, by przygotować je do nowych wyzwań i pomóc uniknąć związanego z tym stresu.

Czytaj dalej…

Czy gimnazjaliści lubią się uczyć?

Oczywiście, muszą tylko wiedzieć, jak to się robi. Naukowcy udowodnili, że niechęć do nauki zwykle bierze się z… braku wiedzy na temat tego, jak się uczyć. „Wkuwanie na blachę” jest niemodnym, wyjątkowo nużącym i zniechęcającym sposobem. Poza tym wiedza „wykuta” szybko wyparowuje z pamięci. W Akademii Nauki nie zalecamy „wkuwania”, idziemy inną drogą: uczymy… jak się uczyć.

Podczas kursu gimnazjalista nauczy się m.in.:

  • Tworzyć Mapy Myśli, czyli sporządzać nieliniowe notatki opierające się na skojarzeniach. Dzięki nim będzie migiem wyłapywać ważne informacje z całego tekstu i równie ekspresowo je zapamiętywać. Mindmapping poprawi jego koncentrację, nie kradnąc przy tym cennego czasu. To zdecydowanie przyjemniejsza i efektywniejsza metoda od „kucia na blachę”.
  • Technik pamięciowych, dzięki którym poradzi sobie z zapamiętaniem nawet do kilkudziesięciu następujących po sobie wyrazów lub obrazów. Techniki pamięciowe są wspaniałym orężem w zdobywaniu wiedzy, szczególnie gdy – tak jak na całym etapie gimnazjum – nauki jest wyjątkowo dużo.
  • Przygotowywania się do lekcji z użyciem nowo poznanych technik. Wszystkie nabyte w Akademii techniki uczenia się dzieci trenują na specjalnie przygotowanych formularzach pracy, zawierających wiedzę z zakresu gimnazjum. Dzięki temu uczą się dokładnie tego, co aktualnie „przerabia się” w szkole oraz wiele więcej. Często nasi kursanci wyprzedzają w wyuczonym materiale swoich rówieśników, co sprawia, że błyszczą w szkole. Ten sposób pracy przygotowuje ich również do testów gimnazjalisty.
kurs_ico4
III Pomocna pewność siebie

Wiemy, jak istotna w życiu ucznia (szczególnie gimnazjalisty) jest umiejętność autoprezentacji. Dzięki nam młodzi kursanci wykształcają w sobie zdolność do biegłego i bezstresowego wypowiadania się na forum klasy. Istotnym elementem naszego kursu jest również rozwój emocjonalny i społeczny dzieci. Kształtujemy w nich postawę typu „poradzę sobie!” i uczymy zasad współpracy. Okres dojrzewania to doskonały moment, by pokazać dziecku, jak się integrować, radzić z własnymi emocjami, myśleć empatycznie, jednocześnie bez kompleksów doceniając swoje mocne strony.

Czytaj dalej…
Dlaczego pewność siebie jest ważna?

Bo tylko ona może pomóc uczniom z odwagą stawić czoło wyzwaniom szkolnym, odpowiednio zaadaptować się w nowej sytuacji, a także poradzić sobie z uczuciami, które właśnie w okresie dorastania buzują ze zwiększoną siłą. Podczas zajęć wskazujemy młodym kursantom ich mocne strony i talenty, przez co uczą się oni samodzielności i zrozumienia siebie. Stają się również bardziej otwarci na relacje rówieśnicze, chętniej prezentują swoją wiedzę i z wiarą w siebie wykazują się kreatywnością.

kurs_ico5
IV Grywalizacja

Aby nauka w naszej Akademii była dla młodych kursantów bardziej angażująca i ciekawsza, oparliśmy nasz program na kanwie gry fabularnej. To tak zwana „grywalizacja” – system motywujący, który zamienia żmudne ślęczenia nad książkami we wspaniałą zabawę. Na każdych zajęciach uczniowie mają do wypełnienia misję, podczas której przeżywają emocjonujące przygody, równocześnie rozwijając wyobraźnię, pamięć, koncentrację i umiejętność logicznego myślenia.

Czytaj dalej…

Nauka to gra – gra to wyzwanie!

Wyzwanie, przed którym musi stanąć dziecko, bywa cennym doświadczeniem. Na naszych zajęciach kursanci stają przed kolejnymi zadaniami, które wymagają od nich zaangażowania, wykorzystania wcześniej zdobytej wiedzy i umiejętności. Tym sposobem dzieci nie tylko uczą się, jak sobie radzić z emocjami, ale i utrwalają informacje, przyswajają nowe umiejętności, trenują już nabyte i… doskonale się bawią.

„Gniew smoka” to gra planszowa, która uczy i bawi. Każde uczeń, który w jej ramach rozpoczyna kampanię przeciw smokom, jednocześnie utrwala wiadomości z matematyki, historii i ortografii. Jak to działa? Aby zdobyć skarby smoka, każdy uczestnik zabawy musi udzielać poprawnych odpowiedzi umieszczonych na kartach monet w talii skarbów. Zdobyte monety zamienia potem na ekwipunek niezbędny do rozpoczęcia walki ze smokiem. Wygrany pojedynek daje bohaterowi „łzę smoka”, a wraz z nią – bogactwo i sławę. A wszystko to musi się odbyć, zanim przesypie się ostatnie ziarnko piasku w klepsydrze…

„Gniew smoka” sprawia, że dzieci uczą się z pasją i zaangażowaniem oraz rozwijają umiejętność rozwiązywania testów pod presją czasu. W parze z zabawą idzie również charakterystyczna dla gier atmosfera wzajemnej akceptacji dla różnorodności uczniów i ich autonomicznych cech. Małe grupy sprzyjają bezpośredniemu i bliskiemu kontaktowi trenera z każdym dzieckiem.

***

Kurs „Gimnazjalista z klasą” to nieocenione wsparcie dla uczniów w trakcie najbardziej burzliwego i najtrudniejszego etapu edukacji. Dzieci, które pracują i bawią się razem z nami, nie tylko lepiej się uczą i sprawniej przygotowują do klasówek oraz egzaminu gimnazjalnego. Odkrywają również swoją tożsamość, lepiej radzą sobie z emocjami, są pewniejsze siebie. Techniki, wiadomości oraz dobre nawyki, które nabywają w Akademii Nauki, zostają z nimi na dłużej – nawet na całe życie.
Wszystkich gimnazjalistów i ich Rodziców zapraszamy na bezpłatne zajęcia pokazowe oraz specjalne warsztaty. To pierwszy krok, aby zainicjować właściwy rozwój szkolny małych uczniów i pomóc im czerpać z nauki radość oraz korzyści na całe życie.

Zapraszamy do kontaktu (telefon, formularz)